Informacje dla Autorów
Informacje ogólne
- Artykuły niezgodne z tematyką czasopisma bądź zduplikowane oraz przygotowane niezgodnie z instrukcją dla Autorów nie będą przyjmowane.
- Artykuł należy przygotować w języku angielskim lub rosyjskim.
- Autorzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za treść merytoryczną przedstawionego opracowania, jego oryginalność oraz zamieszczone informacje czy ewentualne podziękowania.
- W przypadku wykorzystywania fragmentów innych publikacji, Autorzy są zobowiązani do uzyskania zgody na ich wykorzystanie w artykule.
- Autorzy gwarantują, że mają odpowiednie upoważnienie od swoich pracodawców lub instytucji finansujących badania do opublikowania wyników pracy.
- Redakcja stosuje zaporę „ghostwriting” oraz „guest authorship”, wykryte przypadki nierzetelności naukowej będą ujawniane i dokumentowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich instytucji.
- Artykuł należy przesłać do redakcji online przez stronę internetową czasopisma.
- Przesłanie artykułu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na jego publikację oraz umieszczenie w wersji elektronicznej (plik pdf) na stronie internetowej czasopisma.
- Warunkiem publikacji jest złożenie przez Autora/Autorów oświadczenia o przeniesieniu praw autorskich i oryginalności pracy na formularzu dostępnym na stronie czasopisma.
- O kolejności publikacji poszczególnych tekstów decyduje kolejność zakończenia ich procesu wydawniczego (uzyskanie dwóch pozytywnych recenzji, terminowego nadesłania poprawionego tekstu po uwagach recenzentów przez Autora oraz wykonanie korekty technicznej i językowej) oraz waga i aktualność poruszanej w artykule tematyki.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian redakcyjnych w tekście.
- Redakcja nie zwraca nadesłanych materiałów.
- Część opłat za wydanie prac w czasopiśmie ponoszą autorzy. Koszt publikacji jednego artykułu wynosi 500 zł + 23% VAT. Opłatę jest wnoszona po uzyskaniu pozytywnych recenzji na podstawie faktury wystawionej przez Redakcję.
Przebieg procesu wydawniczego
- Wstępna weryfikacja nadesłanego materiału przez Redaktora Naczelnego i Redaktorów tematycznych na podstawie zgodności z tematyką czasopisma i instrukcją dla Autorów, oryginalności pracy, informacji o zduplikowaniu pracy oraz informacji o nienaruszeniu praw autorskich osób trzecich.
- Sprawdzenie informacji na temat wkładu Autora/Autorów w celu przeciwdziałania nieuczciwości naukowej, takiej jak „ghostwriting” oraz „guest authorship”.
- Przyjęcie i skierowanie tekstu do dalszego etapu lub odrzucenie tekstu niezgodnego z tematyką czasopisma, zduplikowanego, przygotowanego niezgodnie z instrukcją dla Autorów czy o objętości większej niż wymagana oraz naruszającego zasady etyki w publikacjach naukowych.
- Powiadomienie Autora w przypadku odrzucenia artykułu.
- Wyznaczenie recenzentów zgodnie z procedurą recenzowania.
- Opracowanie recenzji zgodnie z procedurą recenzowania.
- Przesłanie Autorowi informacji o wynikach recenzji.
- Korekta tekstu przez Autora oraz przesłanie go do Redakcji.
- W razie konieczności przeprowadzenia ponownej oceny przesłanie poprawionej wersji tekstu Recenzentom.
- Uiszczenie opłaty za publikację.
- Przesłanie tekstu do Wydawnictwa po uzyskaniu pozytywnych recenzji lub uwzględnieniu uwag Recenzentów.
- Korekta językowa i techniczna tekstu.
- Opracowanie redakcyjne numeru.
- Umieszczenie numeru na stronie internetowej czasopisma.